Svi vlasnici novijih dizelskih automobila barem jednom su se sreli sa problemom regeneracije DPF-a , posebno ako automobil koriste u gradskoj vožnji na kratkim relacijama. Nemogućnost redovne regeneracije DPF dovodi do nakupljanja čađe i njegovog začepljenja što nepovoljno utiče na cijeli motor. U nastavku ćemo objasniti kako kontrolirati stanje DPF-a i riješiti ovaj problem manualnim pokretanjem regeneracije.
Kontrola Opel DPF-a pomoću mobitela i ELM327 bluetooth adaptera
Najjednostavniji način da saznate više detalja o stanju DPF filtera na Vašem Opelu je android smartphone sa instaliranom OPL DPF MONITOR LITE aplikacijom i ELM327 bežični adapter. Prema navodima autora program radi na modelima Opel Insignija i Opel Astra J sa motorima A20DT, A20DTH, A20DTJ, A20DTR, A20DTC, A20DTL i nekim A17DTx. Aplikaciju možete besplatno skinuti sa Google Play trgovine aplikacijama.
Za korištenje OPL DPF Monitor Lite programa trebati će Vam i adapter za spajanje vozila i smartphone-a. To je mali bežični uređaj koji se priključi na dijagnostičku utičnicu Vašeg vozila te putem bluetooth ili WiFi veze poveže sa pametnim telefonom. Kod nas u ponudi pronaći će te nekoliko tipova adaptera i svi su kompatibilni sa OPL DPF Monitor lite aplikacijom.
-
ELM327 BT mini – autodijagnostika za ANDROID15.00 € uključen PDV
-
VGATE iCAR2 BT – autodijagnostika preko mobitela30.00 € uključen PDV
-
ELM327 WIFI – autodijagnostika za iOS i Android30.00 € uključen PDV
Pokretanje prisilne regeneracije pomoću OP-COM programa
Nakon što se DPF napuni čađom preko 75% ECU motora izbaciti će grešku koja Vas upozorava da trebate što prije posjetiti servis. Ovo se obično dogodi kada automobil zbog vožnje na kratkim relacijama nije uspio obavljati povremenu aktivnu i pasivnu regeneraciju tijekom vožnje i filter se napunio preko dozvoljene mjere. U tome slučaju potrebno je pokrenuti tzv. prisilnu regeneraciju. Za obavljanje ove procedure potrebna Vam je autodijagnostika sa mogućnošću aktivacije prisilne regeneracije.
Za OPEL vozila mogu se koristiti razni univerzalni sustavi poput DELPHI/AUTOCOM uređaja ili nekog od AUTEL profi sistema za dijagnostiku no najjeftiniji i najbolji način je pomoću OP-COM adaptera i računala sa instaliranim OP-COM programom.
U nastavku donosimo kompletnu proceduru:
Sa OP-COM kompletom za Opel autodijagnostiku moguće je pokrenuti prisilnu regeneraciju DPF-a na sljedećim modelima OPELA:
- Astra-H – Z19DT, Z19DTH, Z19DTL, Z17DTR, Z17DTJ
- Zafira-B – Z19DT, Z19DTH, Z19DTL, Z17DTR, Z17DTJ
- Vectra-C / Signum – Z19DT, Z19DTH, Z19DTL
- Corsa-D – Z13DTH, Z17DTR
- Antara – 2.0L Diesel
UPOZORENJE – Prilikom prisilne regeneracije DPF-a temperatura ispušnih plinova penje se na 600°C. Zbog toga je ovu proceduru obavezno izvoditi na otvorenom i pri tome voditi računa da se vozilo nalazi na površini na kojoj nema zapaljivih tvari (npr. suha trava i sl.)
Preduvjeti:
- Motor potpuno zagrijan
- Motor radi u praznom hodu
Procedura:
- Pokrenite OP-COM (VAUX-COM) program i odaberite DIAGNOSTIC
- Odaberite godište i model vozila
- Odaberite ENGINE i model motora koji imate u vozilu
- OP-COM se spaja sa kontrolerom motoa i otvara dijagnostički ekran
- Odaberite FAULT CODES te pregledajte i obrišite eventualne greške
- Vratite se na početni ekran i odaberite MEASURING BLOCK pa Exhaust Aftertreatment Data za pregledavanje podataka o filteru čestica. Tu možete pronaći podatke o postotku zapunjenosti čađom, temperaturi, pritisku i sl.
- Za prisilnu regeneraciju na početnom ekranu odaberite PROGRAMMING i zatim Regeneration D. Particulate Filter. Na sljedećem ekranu birajte START ACTIVATION za pokretanje regeneracije.
- Prisilna regeneracija spustiti će postotak začepljenosti čađom na oko 70%. Za dovršetak kompletnog procesa regeneracije vozite automobil otvorenom cestom brzinom oko 100 km/h tjekom najmanje 20 minuta.