OPĆENITO O AUTOMOBILSKOJ TEHNICI

Što je EGR ventil i što kada počne stvarati probleme

EGR ventil

EGR ventil relativno je novi dio na automobilima. Naziv dolazi od engleskih riječi Exhaust Gas Recirculation, u slobodnom prijevodu recirkulacija ispušnih plinova. Neki ga po njemačkoj skraćenici zovu i AGR (Abgasrückführungsventil).

Kako radi EGR ventil

Ova vrsta  ventila koristi se kod automobila na benzin kao i onima na dizel. EGR radi tako da 5-15% ispušnih plinova iz motora preusmjerava natrag u motor kroz usisnu granu na ponovno sagorijevanje u cilindrima.

Kako radi EGR/AGR ventil

Time se smanjuje emisija dušikovih oksida, a recilkulacijom se postiže to da temperatura prilikom sagorijevanja ne prelazi 1800°C koji su optimalni za sagorijevanje. Ako temperatura naraste više, stvaraju se dušikovi oksidi. Dakle, mogli bismo reći da EGR ventil igra važnu ekološku ulogu.

Problemi sa EGR ventilom

Pošto kroz EGR ventil prolaze ispušni plinovi često se zna dogoditi da se ovaj dio previše začađi, a simptomi su pad snage motora, podrhtavanje u leru te ispušni plinovi koji se osjete čak i u kabini.

Najčešće problemi s EGR ventilom nastaju kod dizelskih motora, a puno rjeđe kod benzinaca.

Demontaža EGR ventila

Ono što kod dizelskih motora uzrokuje začađenje su česte vožnje na kratkim relacijama, istrošene vodilice ventila, prevelika razina ulja u motoru, neispravan turbo punjač, ne redovita izmjena ulja i filtera, neispravan odušak kartera, istrošeni klipovi i karike i ako se koristi polusintetičko ili mineralno ulje umjesto sintetičkog.

OBDII greške vezane uz EGR ventil

Problemi sa EGR ventilom vjerojatno će upaliti i lampicu CHECK ENGINE na instrument ploči vašeg automobila. Spajanjem vozila na OBDII dijagnostiku obično se očitaju greške:

  • P0401 Sistem recirkulacije ispušnih gasova (EGR) – detektiran nedovoljan protok
  • P0402 Sistem recirkulacije ispušnih gasova (EGR) – detektiran prejak protok
  • P0403 Sistem recirkulacije ispušnih gasova (EGR) – strujni krug neispravno radi
OBDII greška EGR ventila

Plava boja kućišta EGR ventila također je znak da nešto sa njime nije u redu. U tome slučaju potrebno ga je skinuti i rastaviti kako bi se točno odredio kvar. U nekim slučajevima moguće ga je očistiti i vratiti natrag, dok ga je u nekim slučajevima potrebno zamijeniti novim. Nakon čišćenja ili zamjene ventila potrebna je provjera uz pomoć dijagnostičkog uređaja, da se ustanovi položaj u kojem se nalazi i stupnja otvorenosti klapne mehanizam ventila.

Također, neki od vozača odlučuju se na skidanje ove vrste ventila kako bi automobil dobio na snazi. Nažalost ovo može postati problem kod prolaska na tehničkom pregledu, točnije na eko testu. Iako je na nekim starijim modelima vozila bilo dovoljno skinuti EGR sa ispušne grane i zatvoriti otvore gdje je bio montiran metalnom pločicom, kod većine vozila osim mehaničkih prilagodbi potrebno je izvršiti i reprogramiranje ECU kontrolera ubrizgavanja jer će u suprotnom automobil javljati grešku i držati automobil u safe modu namijenjenom samo za vožnju do prvog servisa.

kit za eliminaciju EGR ventila

Također kod modernih automobila EGR nije izdvojeni uređaj već su tu i dodatni kontrolni ventili, senzori, kablovi i elektromotori koji ga pokreću.

Greške vezane uz EGR ventil kao i sve ostale probleme vezane uz benzinski ili diesel motor lako možete očitati i pobrisati sa nekim od OBDII ili EOBD sistema za autodijagnostiku. Ukoliko hoćete nešto jeftino, a bogato mogućnostima preporučamo neki od sistema koji koriste SMARTPHONE.

Ako su Vam draži samostalni uređaji koji rade po principu priključi i očitaj stavite u razmatranje i neki od samostalnih ručnih uređaja koji će raditi na bilo kojem novijem vozilu. Ovakav uređaj idealan je kao dodatak u kutiji sa alatom koju će te imati sa sobom svaki puta kada se uputite na put.

35 komentara na “Što je EGR ventil i što kada počne stvarati probleme

  1. duško napisao:

    Renaut SENIC EGR ventil stvara problem,mogu li ga skinuuti !?

    1. Možete ali to bi zahtjevalo reprogramiranje motornog ECU-a.

  2. Vedran napisao:

    Koliko bi dosao novi agr is a ventil za ford cmax 1.6 tdci 2006 god

    1. Ukucajte na Google “EGR CMAX 1.6 TDCI 2006 CIJENA” ili odete do prve trgovine auto dijelova pa se raspitate.

    2. Kresimir napisao:

      EGR ventil mi je otišao na VW Touran, 2011. godište, 1.6 diesel. Koliko košta novi a koliko košta polovni EGR ventil?

  3. Ivan napisao:

    Da li je dovoljno egr ventil blokirati samo s jedne strane i gdje blokirati ako je puknuta cijev s egr ventila prema usisu . Hvala

  4. Damir napisao:

    Postovani, ako se blokira EGR i reprogramira jeli moguce proci na tehnickom

    1. Iz iskustva ljudi koji su mehanički i softverski blokirali EGR prolazi se bez problema. Spajanje na dijagnostiku u stanici za tehnički pregled trebalo bi proći bez problema jer ako je EGR softverski ugašen ECU ne bi trebao davati nikakvu grešku. Također, pošto na tehničkom mjere samo zacrnjenje, a ne i količinu pojedinih plinova, ni oko toga ne bi trebalo biti problema.

  5. Vule napisao:

    poštovani,
    blokirao sam EGR prije godinu dana. U međuvremenu sam bio na tehničkom i prošao je na tehničkom. Sada se nedavno pojavio nekakav zvuk (lupkanje) što je povezano sa EGR ventilom. Napominjem da mi se počela i paliti lampica od DPF koja se i ugasi kada ga vozim po auto-putu, ali to je sada učestalije. Da li sada mogu ugraditi novi EGR i što sve treba napraviti na autu da nemam više problema.

    1. Sve ovisi koji je auto u pitanju i kako je blokiran. Ako je blokiran softverski biti će potrebno vratiti originalnu mapu.

  6. LEVENTE TEREK napisao:

    Poštovani,
    riječ je o Opel Astri G 1.6 benzin, 74 kw, 101 ks, 2003. godište.
    Zamijenili smo EGR ventil s novim, jer nam je na autodijagnostici pokazivalo da je EGR ventil trajno zatvoren. A sad lampica i dalje svijetli.
    Što savjetujete?
    Hvala na pomoći!

    Lijep pozdrav

    1. Ako lampica i dalje svijetli, svakako je prvi korak da ponovo auto spojite na autodijagnostiku i vidite koje greške će se prikazati, te ih pokušate obrisati. Za Opel vozila je najbolje koristiti OPCOM dijagnostiku

  7. Levente Terek napisao:

    Hvala Vam na savjetu! Bili smo jučer na ekotestu i ispušni plinovi, sve valja i oni kažu da je najvjerojatnije greška u računalu, krivo očita.
    Lijep pozd.

  8. Manika napisao:

    Poštovani!
    Upalila mi se žuta lampica na armaturi u obliku grijaća na škodi octavia 2, 2011.g.1.6 tdi, te mi se na autu smanji broj okretaja. Kada ga ugasim i ponovo upalim auto radi bez greške ali ne zadugo te mi se nakon nekoliko kilometara ponovo upali ta ista lampica a danas mi se upalila i žuta lampica oblik na motor. Od strane mehaničara dijagnosticirao mi je grešku na egr ventilu. Orginalan dio je dosta skup pa me zanima Vaš savjet kakvi su to rabljeni ili kopije egr ventila a neki preporučuju sow.iskl.egra kao i eliminaciju dpf filtera.

    1. EGR ventil možete probati očistiti, no to je najčešće kratkoročno rješenje. Slična je stvar i sa rabljenim. Ako Vam netko da garanciju na njega onda bi to mogla biti dobra kupovina no bez garancije opet ste kupili mačka u vreći. Softverskim isključivanjem EGR-a i DPF-a riješiti će te problem sa greškama na oba sustava no povećati količinu ispušnih plinova.

  9. Leo napisao:

    Postovani,
    Zamjenio sam egr ventil vec 2 puta u roku pola godine,dakle kupio sam ih nove.Nakon zamjene ventila,ne produ ni dva dana i greska se vrati (upali se lampica motora).Na dijagnostici pise Potenciometar EGR (ATT) ,dva dana nakon ugradnje novog ventila?!

    1. Nažalost na osnovu Vašeg opisa teško je odrediti što bi mogao biti Vaš problem. Moguće je da je EGR koji ste ugradili slabije kvalitete, no kvar mogu uzrokovati i drugi problemi u motoru ili elektronici vozila. Najbolje bi bilo posjetiti dobar servis…

  10. walter napisao:

    vito 115cdi 2005g.dok je hladan upali se lampica greska motora i slabo vuce nakon deset km ugasim upalim i onda ide normalno.na dijagn javlja povrem gresku egra.dali se moze ocistit i jel bi se sta postiglo stim posto je elektronski novi je dosta skup a neki mi kazu da im je nakon 6 mjeseci opet isto. jel ga mogu iskljucit i remapirat i kod koga bi to mogao obavit najpovoljnije. sa postovanjem hvala unaprijed

    1. Možete ga probati očistiti…možda pomogne, barem na neko vrijeme. Ako ne, onda vam ostaje zamjena ili isključivanje uz remapiranje ECU-a. Ne znam odakle ste pa Vam ne mogu dati neku preporuku.

      1. walter napisao:

        postovani u vezi vita 115 cdi.ja sam ga ocistio ali nisam nista dobio sa tim jos je gore.e sad dali je bolje staviti drugi ili ga iskljucit uz remap ECU.ako ga iskljucim dali to šteti šta motoru ili dpfu i tko bi mi mogao to najpovoljnije odradit ja sam iz koprivnice.sa poštovanjem unaprijed hvala na odgovoru

        1. walter napisao:

          vito 115 cdi konkretno nekad ide super nekad me baci u safe mod.sve to nakin ciscenja egr.prije je to radio samo kad je bio hladan sad nema pravia tako da vise neznam dali je do egr? ili do vakum pumpe na turbu.ps sad sam sazno da on nema dpf nego katalizator sa postovanjem

          1. Ivan napisao:

            Isto sam imao na octaviji. Ujutro upali ,nakon 4 gasenja i ponovnog paljenja nakon skidanja egr sve je na svom mjestu skidaj to sto prije. Spas za motor a okoliš? Pozdrav i bez straha

  11. Duje Krželj napisao:

    Opel astra h 1,4 66kw , 2006g, plin, 250 000km, pali se povremeno simbol auta sa ključem, dijagnostika kaže egr ventil, kad se upali na leru tako trese da čak i servo od kočnice gubi funkciju, ugasim, upalim, motor se smiri i lampica se ugasi sama nakon nekog vremena, pitanje 1, zašto se pali lampica servisa a ne chek engine, i pitanje 2 , treba li reagirat

  12. Meho napisao:

    Dobar dan treba mi vas savjet dakle radi se o golfu 3 tdi 66kw prije sam vozio auto na auto putu 200km moga je i brže imao sam problema samenjacem brujijo je kad sam promenijo mjenjač osjetio sam da mi auto ne vuče ko prije išao sam na autoput i neće brže od 170km i fino navuče do 160km onda već teže dodze na 170km dali može biti do agr ventila auto radi normalno dali postoji mogućnost da je do menjaca pa ne može da razvuče brzinu jacu

    Hvala

    1. Najvjerojatnije je problem do mjenjača

  13. Faik napisao:

    Pali mi se kontrolna lampica turbine na RAV 4, dizel, motor 2 litra 85 KW ( D-4D), kad vozim (samo) u petoj brzini . U početku je bio pad snage motora..a nakon 2-3 žešća turiranja na autoputu, samo gori lampica, a vožnja ide normalno. Šta uraditi?

    1. Pa svakako bi prvo trebalo očitati grešku sa nekom auto dijagnostikom, vidjeti zbog čega se lampica upalila i onda prema tome poduzeti daljnje korake…

  14. Ivan napisao:

    Postovanje!
    Imam golf 7 2015 g. Motor 1.6 tdi-110 ks. Velika mu je potrošnja goriva i kad je vruć i stoji na mjestu zna se tresti auto.
    Što bih moglo biti razlog.
    Unaprijed zahvaljujem!

    1. Svakako bi bilo dobro prvo ga spojiti na dijagnostiku i vidjeti ima li zabilježeno kakvih problema.

      1. Ivan napisao:

        Poštovanje!
        Imam i dalje taj problem,
        dijagnostika ne pokazuje nikakvu grešku.Spajan je na četiri različite dijagnostike,jedna je i Zubak auto.

  15. Juraj napisao:

    Pozdrav,
    Vozim Imprezu 2.0 diesel, check engine i traction control lampice su mi se upalile, na dijagnostici kod Loncarica su mi rekli da je EGR ventil. Novi kosta 3500, ali moze li se maknuti skroz ili zatvoriti umjesto staviti novi?
    Za DPF znam da mogu maknuti i iskljuciti.

    1. Obično može, no kao i kod micanja DPF-a to će zahtijevati reprogramiranje ECU-a.

  16. Nino Bogeljic napisao:

    Mercedes Benc A-170 dizel automatic transmission.2001.Kada ga ne koristim preko 12 sati obicno ujutro startam motor,ubacim NAPRED ILI NAZAD motor se zatrese i ugasi Kada ponovo upalim motor i kada radi motor 15 minuta mogu normalno se kretati

    1. Grgo napisao:

      Napravi dijagnostiku , ako nije do nekog od senzora onda je do EGR ventila ili do dovoda zraka i goriva Dakle ispitivanje .

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)