VW TOOL je freeware program proizvođača Baum-Tools. Program je vrlo sličan programu VAG-COM no pošto je razvoj ovog programa prekinut prije dosta godina VAG-COM je u prednosti kod dijagnostike novijih modela automobila. Za starija vozila i ovaj program će sasvim dobro poslužiti, a pošto je besplatan mnogi će ga koristiti kao primarni software u svojoj radionici. VW TOOL je namijenjen dijagnostici VAG grupe vozila (VW, Audi, Seat i Skoda) i kao i VAG-COM osim jednostavnog očitavanja kodova greški može napraviti još mnogo toga.
Što mi je potrebno za rad sa VW TOOL programom
Za rad sa ovim programom osim PC računala potreban Vam je i interfejs kabel pomoću kojega će te spojiti vozilo na računalo. VW Tools, kao i VAG-COM program za rad koristi univerzalni KL interfejs kojega jeftino možete kupiti i kod nas.
Rad sa VW TOOL programom
Osnovno
Nakon instalacije programa otvara Vam se prozor za konfiguraciju u kojem birate COM port na koji ćete priključiti OBDII dijagnostički interface. Osim ovoga u prozoru za konfiguraciju birate između europskih ili američkih mjernih jedinica. Ako ova podešavanja budete htjeli naknadno mijenjati jednostavno otvorite Start/Programs/VWTool/ConfigVW.
Otvaranjem programa na ekranu će Vam se pojaviti glavni prozor u kome birate koji kontroler želite testirati. Nema svaki automobil sve ove kontrolere, tako da je moguće otvoriti samo onaj kontroler koji se nalazi u automobilu koji testirate.
Otvaranjem nekog od kontrolera otvara Vam se novi prozor sa opcijama. U gornjem dijelu toga prozora nalaze se podaci o otvorenom kontroleru, a u donjem opcije.
Greške
Opcija Fault Codes očitati će i prikazati kodove grešaka spremljene u memoriji kontrolera. Uz kod greške program će napisati i njen opis ukoliko je dostupan. Jedna od prednosti programa VAG-COM je veća baza sa opisom grešaka tako da se kod programa VW TOOL može dogoditi da se za neke probleme ispiše samo brojčani kod greške (posebno kod novijih vozila). U tom slučaju potrebno je opis koda greške potražiti u radioničkom priručniku ili nekom specijaliziranom programu kakav je Autodata. Osim očitavanja, kodove greški moguće je isprintati na papir kao i obrisati ih iz memorije kontrolera.
Aktuatori
Iduća opcija je Control Unit Info koja će ponovno učitati podatke o kontroleru. Test Outputs opcija pokrenuti će testiranje svih izlaznih jedinica pod kontrolom otvorenog kontrolera. Program će preko linije za dijagnostiku pokrenuti redom razne ventile i kontrolne lampice a Vi možete pratiti dali pokrenuti uređaji rade ili su izvan funkcije.
Mjerni blokovi
Data Block dugme pokreće prikaz tzv. mjernih blokova. Mjerni blokovi označeni su brojevima od 0 do 255 i u svakom bloku nalaze se četiri vrijednosti. Nemaju svi kontroleri sve mjerne blokove već samo neke. Kontroleri na novijim automobilima obično pružaju veći broj informacija kroz više mjernih blokova, dok neki stariji modeli prikazuju samo neke osnovne podatke kroz mjerni blok 1. Ako VW Tool u svojoj bazi ima podatke što određeni mjerni blok sadrži ispod svake vrijednosti napisati će kratki opis ili mjernu jedinicu za sadržaj polja. Osim brojčanog prikaza u prozoru se prikazuje i grafikon na kojem se vrijednosti mogu pregledno pratiti kroz vremensko razdoblje. Podatke je moguće i snimiti u file i kasnije ih pregledati pomoću dodatka DATAVIEW.
Osnovna podešavanja
Basic setting funkcija slićna je funkciji Data Block, ali uz prikaz podataka pokušava izvršiti i automatsku kalibraciju podataka ako to kontroler podržava. Single reading je također funkcija za prikaz mjernih blokova, ali samo kroz pojedinačno prikazivanje. Sljedeća važna funkcija je Adaptation koja može promijeniti razne parametre kontrolera. Sa ovom funkcijom morate se služiti vrlo oprezno pošto nasumičnim promjenama možete kontroler nepovratno pokvariti. Ova funkcija koristi se za podešavanje i poništavanje servisnih intervala, podešavanje broja okretaja u praznom hodu itd. Kod nekih kontrolera prije korištenja funkcije Adaptation i Recode Module potrebno je pomoću funkcije Login unjeti kodove za logiranje.
Kodiranja
Recode Module funkcija koristi se za promjenu funkcija kontrolera. Na primjer rekodiranjem kontrolera centralnog zaključavanja možemo iskljućiti zvučni signal kod daljinskog zaključavanja ili uključiti automatsko zaključavanje pri brzinama većim od 20 km/h
Zadnja tipka End Output zatvara kontroler i vraća Vas na glavni ekran na kojem možete odabrati neki drugi kontroler. Na kraju potrebno je napomenuti da svi problemi koji su opisani na kraju uputa za program VAG-COM vrijede i za ovaj program pa proučite napomene vezane uz neke airbag kontrolere i after-market radio problem.