VAG-COM ili VCDS je najpopularniji i vjerojatno najbolji program za dijagnostiku VAG grupe automobila. Podržava testiranje većine VW, Audi, Skoda i Seat automobila. Izdavač programa je američka firma Ross-Tech, a program se može koristiti i u besplatnoj shareware verziji koju možete skinuti sa site-a proizvođača (nova verzija – VCDS LITE). Pošto shareware verzija ima određena ograničenja, program možete registrirati da biste dobili punu funkcionalnost.
Verzije VAG-COM softvera
VAG-COM program redovito se obnavlja novim mogućnostima i podacima za najnovije modele VAG vozila. VAG-COM program do verzije 500 nije imao podršku za CAN-BUS komunikaciju kakvu koriste VAG vozila proizvedena poslije 2004. god. Naknadno je naziv programa promijenjen iz VAG-COM u VCDS (Vag Com Diagnostic Sistem). Starije verzije VAG-COM programa te nove verzije VCDS LITE verzija rade sa takozvanim KL interfejsima kakve možete kupiti i kod nas u ponudi.
Verzije programa VAG-COM veće od 502 i sve nove verzije sa oznakom VCDS za rad koriste specijalne HEX-CAN interfejse te mogu raditi i novije modele vozila od 2005. na dalje sa CAN dijagnostikom. Od verzije 805 naziv programa promijenjen je u VCDS što je kratica od Vag Com Diagnostic Sistem. Nakon verzije 908 mijenja se numeracija verzija tako da je iduća verzija označena sa 10.6, zatim 11.11, 12.12, 14.10 i aktualna verzija iz 2015 15.7. Ove novije verzije programa rade sa originalnim ili zamjenskim HEX-CAN interfejs kabelima.
VAG-COM i interfejsi za njega
Starije verzije VAG-COM programa koje su namijenjene za auto-dijagnostiku starijih modela VAG vozila rade sa tzv. KKL interfejs kabelom i podržavaju vozila do otprilike 2005 godine. Za sve novije verzije VAG-COM tj. VCDS programa koje podržavaju i novije modele vozila potreban Vam je originalni Ross-Tech HEX-CAN interfejs kabel ili zamjenski kabel kompatibilan sa VCDS-om. Obe varijante kabela, KKL namijenjen za rad sa starim VAG-COM programom, kao i zamjenski kabel za VCDS program možete kupiti kod nas u WEB shopu
U nastavku ćemo opisati rad sa programom VAG-COM. Opisana je starija verzija programa za rad sa KL interfejsom. Princip rada sa novijim verzijama isti je uz neke dodatne mogućnosti.
VAG-COM – rad sa programom
Po otvaranju programa VAG-COM na ekranu Vam se pojavljuje početni prozor. U njemu birate što želite raditi. Za početak je potrebno odabrati OPTIONS i podesiti opcije za rad sa vašim računalom te testirati interface.
Opcije programa
U OPTIONS prozoru važno je podesiti COM port na koji je priključen VAG KL interface. Na većini računala to je COM1. Kod desktop računala ponekad se nalaze dva COM porta koji su označeni sa COM1 i COM2. Nakon što ste izabrali ispravan COM port spojite interfejs sa računalom i zatim sa vozilom. Na automobilu uključite kontakt i stisnite tipku TEST u OPTIONS prozoru. Ako je sve ispravno spojeno otvoriti će Vam se prozor sa porukom da je COM port OK i da je interface pronađen i spreman (found and ready). Ukoliko dobijete poruku da adapter nije pronađen provjerite dali ste odabrali pravi COM port, dali su konektori ispravno priključeni na računalo i automobil i dali je uključen kontakt.
Kod KL interfejsa koji se spajaju na USB port računala pažljivo pročitajte upute o instalaciji drivera. Nakon instalacije i podešavanja virtualnog COM porta postupak testiranja je isti kao i kod serijskog KL interfejsa.
Odabir sistema
Kada ste podesili opcije možete početi sa dijagnostikom. U OPTIONS prozoru kliknite na Save da snimite opcije i u glavnom prozoru odaberite SELECT. Otvara Vam se Select Control Module prozor u kojem birate koji kontroler želite otvoriti.
Naravno, nema svaki automobil svaki od ponuđenih kontrolera. Noviji automobili u pravilu imaju i više kontrolera tako da ćete na nekom novijem Pasatu sa više dodatne opreme moći otvoriti recimo kontroler motora, airbaga, radio kasetofona, servo-upravljača, podizača prozora, centralnog zaključavanja, navigacije i sličnih dodataka, dok ćete na starijem Polu ili Ibizi sa 1,9D motorom pronaći samo kontroler diesel pumpe i eventualno immobilizer-a
Dijagnostički ekran VAG-COM-a
Kada jednom uspješno otvorite kontroler dobivate mogućnost da iz njega očitate zabilježene greške i obrišete ih iz memorije. Osim ovoga moguće je čitati mjerne blokove kontrolera i pomoću njih u realnom vremenu pratiti promjene raznih fizikalnih veličina u vozilu kao što su broj okretaja motora, količina usisanog zraka, brzina ubrizgavanja goriva, temperatura motora i slično. Sve ove vrijednosti mogu se pratiti brojčano ili pomoću preglednih dijagrama.
Drugi dio funkcija svrstava se u napredne postupke. Svaka od ovih funkcija može nešto promijeniti u konfiguraciji kontrolera pa ih treba koristiti samo ako točno znate što radite. Za razliku od gore opisanih sigurnih postupaka koji ne mogu ništa pokvariti, neoprezno korištenje naprednih funkcija i te kako može. Napredne funkcije su: Login – logiranje u kontroler, Basic setings – slično kao mjerni blokovi, ali sa automatskom kalibracijom podataka, Output tests – nalaže kontroleru da testira sve izvršne električne uređaje pod njegovom kontrolom, Recode – funkcija koja služi za kodiranje kontrolera (recimo ako autokasetofonu dodamo CD changer moramo rekodirati autokasetofon da bi ga prihvatio) i Adaptation koji služi za pregledavanje i mjenjanje raznih funkcija kontrolera (pomoću ove funkcije možete promjeniti broj okretaja u praznom hodu, dodati nove ključeve immobilizeru, poništiti ili podesiti servisne intervale i slično).
Na kraju evo još nekoliko savjeta sto napraviti ako stvari ne rade onako kako bi mi željeli.
Problemi i česta pitanja
Zašto VAG-COM neće uspostaviti komunikaciju sa vozilom?
Provjerite slijedeće:
- Da li je interface uključen u vozilo? Interface koji nije priključen u vozilo će uvek pokazati poruku Not Found pošto se napaja strujom iz akumulatora.
- Da li ste dali kontakt na automobilu?
- Da li je interface priključen na dobar serijski port (ako ih ima dva i više)? Neka PC računala imaju prilično nejasne oznake portova.
- Da li su serijski portovi na vašem računalu pravilno konfigurirani?
- Isključite Palm-Pilot Synchronization ili slične programe ako ih imate!
- Ako imate vozilo 1997. godišta ili novije sa auto-radijom koji nije originalni tvornički nego je naknadno ugrađen onda pogledajte odgovor na to pitanje na kraju ovog uputstva.
- Pogledajte odjeljak Problemi kompletnog uputstva jer vaše vozilo možda zahtjeva posebna podešavanja.
VAG-COM komunicira sa vozilom ali sa prekidima?
Protokol za dijagnostiku zahtjeva određeni stupanj odgovora sistema u realnom vremenu. Neki od programa u Windowsima mogu onemogućiti VAG-COM od pravovremenog detektiranja signala koji dolaze iz vozila. Ako se to desi pokušajte isključite dolje navedene programe:
- Virus skeneri
- Task Scheduler
- Microsoft Active-Synch
- Fast-Find
- Neki Novell Netware mrežni drajveri
- Power Management; neki laptopi funkcionirati će pravilno samo ako se napajaju iz mreže, a ne iz baterije!
Ostali savjeti:
- prođite redom sve programe iz System Tray, kliknite desnom tipkom miša na svaku od ikonica i izaberite opciju Disable ili Exit.
- Windows 2000 sa SP1: Instalirajte IE 5.5 ili SP2.
- Windows 95/98/Me: aktivirajte listu procesa pritiskom na CTRL+ALT+DEL. Ukinite sve procese osim Explorer i Systray.
- Sve verzije Windowsa: Start->Run->MSCONFIG. Pogledajte koje sve nepotrebne stvari Windows ućitava i oslobodite ih se.
- Neke Windows instalacije, posebno one sa bezbroj programa koje ste instalirali pa ih onda deinstalirali mogle bi biti beznadežne. Pokušajte sa reinstalacijom operativnog sustava.
- Zaustavite ili uklonite PCMCIA kartice, posebno one koje pravi Xircom. Neke IBM kartice su takođe problematične.
- Primijećeni su problemi sa VAG-COM verzijom 211.1 i novijima pri radu na računalima na kojima je instalirana Zone Alarm firewall aplikacija. Ako koristite Zone Alarm, isključite ga dok koristite VAG-COM.
- 1991-1994 TDI motori mogu praviti probleme prilikom spajanja sa VAG-COM programom. U nekim slučajevima možda neće biti moguće uspostaviti komunikaciju sa njima.
- Ako prilikom pokušaja spajanja na neki od kontrolnih modula automobila VAG-COM javi grešku “Can’t Synch Baud Rate”, pokušajte u opcijama programa promjeniti Start Baud na 9600. Ako ni sa brzinom od 9600 komunikacija ne krene pokušajte i sa 4800 i 1200. Prije svakog novog pokušaja isključite pa zatim ponovo uključite kontakt na automobilu.
2000-2001 VW Golf/GTI/Jetta/Beetle Airbag Sistem (V A Ž N O !)
Prema nekim izvješćima na nekim VWGolf/GTI/Jetta/Bettle vozilima, nakon testiranja airbag kontrolera, događa se da lampica airbaga ostaje upaljena. Airbag kontroler prijavljuje grešku 65535 koja pokazuje na internu grešku kontrolera koja se ne može obrisati. Problem je ograničen samo na kontrolere sa tvorničkim brojem 6Q0-909-605-A. Ako imate 2000-2001 Golf, Jetta/Bora, Beetle, ili isti SEAT ili Skoda model, prije testiranja provjerite broj na kontroleru. Ako broj nije 6Q0-909-605-A, nebi trebalo biti problema kod skeniranja. Ako je broj 6Q0-909-605-A, ne testirajte te ga. Testiranje ostalih kontrolera na tome vozilu ne utječu na ovaj problem.
1990-1992 VW 2.0L 16V motori
Kod testiranja ovih modela postavite u opcijama Start Baud na 4800. Ako pokušate sa nekom drugom vrijednosti ECU će “zablokirati” pa je prije novog testiranja potrebno isključiti kontakt i ponovo ga uključiti..
1990-1993 VW Cabrio/Cabriolet Airbag
Kontroler airbaga na ovim vozilima ne može komunicirati sa programom VAG-COM. U stvari on komunicira niti sa originalnim Volkswagenovim VAG-1552 testerom, već samo sa starom verzijom VAG-1552
1994-1997 C4 (A6/S6) Instrument Clusters
Ovaj kontroler ima veliki postotak grešaka prilikom komunikacije. Ako Vam se dogodi da se ne možete spojiti na ovaj kontroler pokušajte očistiti kontakte na stražnjoj strani instrument ploče kontakt sprejem. U nekim slučajevima ovo pomaže.
AFTER-MARKET RADIO PROBLEM
Negde izmedu 1997. i 1998. godine, VW i Audi su počeli ugrađivati autokasetofone sa mogučnošću dijagnostike u večinu modela. To znaci da serviser sa svojim dijagnostickim alatom može komunicirati sa radiom. Zašto? Zato da bi ste mogli podesiti razne opcije, kao na primer, da li je CD prikljucen, da li je antena klasicna ili sa pojacalom, i tako dalje. Dodatno, ovi auto-radio uredaji konstantno nadgledaju svoje izlaze prema zvucnicima i ako je kabl u prekidu ili u kratkom spoju, pa makar i na trenutak, auto-radio ce zabilježiti kod te greške koju naknadno možete pročitati sa svojim dijagnostičkim uredajem.
Problem je u tome što je VW sasvim slučajno odlučio da komunikacijsku liniju preko koje radio komunicira sa dijagnostičkim alatom stavi na mjesto na kojem stariji auto-radio uredaji imaju stalnih +12V! Znaci, ako izvadite auto-radio iz vašeg 1997 GTI i stavite ga u neki 1998 model (gdje auto-radio ima mogucnost dijagnostike) komunikacijska linija biti trajno spojena na +12V!
Automobilu je potpuno nebitno da li ce ta linija biti na +12V jer to ne utice na funkcionalnost vozila. Ali ako uključite svoj dijagnostički alat u takvo vozilo to će dovesti do uništenja interfejsa. Zbog toga mnogi ovlašteni servisi, nakon što su spalili tri-cetiri skupa dijagnostička alata i napravili štetu od desetak tisuća eura, odbijaju primiti na servis vozila iz kojih je izvađen originalni radio i ubaćen neki drugi! Da bi izbjegli ovaj problem obavezno provjerite komunikacijsku liniju.
Ako je vozilo iz 1996. godine ili starije, ne brinite se. Auto-radio nije spojen na dijagnostičku liniju. Ako imate voltmetar: izmjerite napon izmedu pinova 4 i 7 na dijagnostičkom konektoru u vozilu (morate prethodno dati kontakt). Ako je ispod 9V komunikacijska linija je u redu. Ako je preko 9V linija je sumnjiva i moraćete uzeti otpornik od 1kohm, staviti ga izmedu pinova 4 i 7 i ponovo izmjeriti napon. Ako je ispod 1V onda je sve u redu. Ako napon ostane 12V (iako je otpornik spojen) onda sigurno imate problem. U tom slučaju najbolje je izvaditi autoradio i ponoviti test.
Pozdrav,
Dobio sam prije par dana vcds 18.9 kopiju koja radi sa pomenutom verzijom preko loadera.
Kabl je deklarisan kao hex V2 dual k & can
Prilikom testiranja kabla u opcijama dobijam rezultat k1 i k2 ok a can: NOT READY? Da li i CAN bude ok ako se spoji na vozilo od 2005 pa naprijed ili kabal 8ma neku manu? Ja sam konketno koristio na golfu 4 koji radi na k liniji ali je to nebitno jer mi je kabal davao tu gresku i prije prvog spajanja na auto prilikom testa samog kabla po instalaciji programa i drajvera.
Da, normalno je da kod testiranja kabela na starijem vozilu bez CAN-BUS-a VCDS program javi CAN NOT READY. Morate ga spojiti na neko vozilo sa CAN-BUS komunikacijom da bi dobili CAN: OK poruku.
nedavno sam nabavio diagnostiku sa verziom 12.12.0-pitanje je progamiranje auto kljuca sa ovom verziom a drugo pitanje je dali postoji prevod na hrvatski ili srpsi i dali vi mozete da to uradite zbog neznanja engleskog j . trece pitanje je r-pprogramer ili uredaj koi izcitava pin kod iz opelovih vozila-to mi je najveci problem jer ja sam kljucar i neuspevam da dodem do nekog uredaja ili programa pa bih se posavetovao sa vama-zovem se goran janjic i zivim u žablju nedaleko od novog sada…..unapred hvala
Verzija 12.12 je verzija iz 2012 godine. Trebala bi moći programirati kljuceve na autima do 2012. Naravno, postoje razne izvedbe VCDS clone kablova, neki rade dobro, neki ne. Detaljne upute kako to ide najbolje potražite na youtube-u. Prijevod VCDS-a ne postoji, tj. zadnja verzija koja je bila (djelomično) prevedena je iz 2010 a i to nije službeni prijevod. Inače prevođenje takvog programa rade timovi ljudi i cijeli proces je skup pa se proizvođaču valjda ne isplati ulagati u prijevod za naše malo tržište. Što se tiče isčitavanja pinova kod opelovih vozila, znam da se kod nekih starijih modela to moglo odraditi sa Opel immo reader programom, na nekim modelima se može pročitati sa CARPROG-om, ali sve u svemu to je kompliciran posao koji zahtjeva dosta znanja i opreme.
postovani ,da li verzija 17.1 vcds ima opciju korekture kilometraze ,stanje kilometraze mislim da ima ima al korekcijja kilometraze me zanima
Ni jedna verzija VCDSa nema korekciju km
U pitanju je 1999 1.9 tdi 66kw
Da li se moze ugasiti egr sa ovom programom
Ne. Za to Vam treba oprema kao za chip tunning.
Kupio sam vcds 490.1 dijagnostiku ali na cd-u piše prazna mapa da li je to neka podvala i kako mogu nabaviti softver.
Gdje ste ga kupili? Kontaktirajte prodavača koji vam ga je prodao. Možda je jednostavno nešto krivo snimljeno. Svaki pošteni prodavač dati će vam podršku ako nešto kupite od njega. Ako neće onda je sigurno u pitanju podvala. Ako ne uspijete ništa riješiti pokušajte skinuti VCDS lite sa ross techovih web stranica. Ova verzija, iako ograničena, trebala bi raditi sa vašim interfejsom i ukoliko je ispravan trebala bi se moći spojiti na većinu VAG vozila do 2004 godine. Osim softvera trebati ćete i drivere, a oni ovise o tipu kabela i trebali bi biti na CDu koji ste dobili uz njega.
poštovanje.
vcds 20.12.0
audi a6 c4 2.5tdi ael 96g.
neče se spojit na komp motora, spoji se na klimu, airbag, abs, čak očita km sat podatke , ali nejde dalje.
netko mi rekao da je mozda imo off pa zato nelče da treba na pin 42 direkt povuč zicu od bijelog konektora. K liniju?
Mislim da to nema veze. Možda je problem u lošem VCDS interfejsu… Može čak biti da nije niti podržan jer ti neki stari modeli iz devedesetih ne rade dobro sa VCDS-om. Pogledajte na stranice proizvođača…ima negdje točno napisano koji modeli.
Poštovani, koji mi možete ponuditi dijagnostički alat za slijedeći problem. Imam A6C4 AAH iz 95 godine. Prije 4 godine sam originalnu instrument ploču koja ima mini check zamijenio s auto check i izvršio sam prijavu ploče i sve je radilo savršeno, no nakon jednog paljenja preko kablova jer se ispraznila baterija prestao je raditi speedometar i odometar. Vratio sam staru ploču i sve radi OK, no imam manjak od 30000km. Može li se dodati kilometraža? i mogu li na ploči koja ne radi izvršiti uvid u moguću grešku softwarea radi koje ne radi brzina i odometar. Prebacio sam eprom s neispravne ploče na ispravnu i speedometar radi OK ali odometar mi pokazuje vrijednost koja je bila na ploči s koje sam ju skinuo, ali pređenu udaljenost mi pokazuje kao u miljama a ne u km. Koristio sam Kineski KKL-VAG 409.1 i osim reklame kako može sve na žalost ne može ništa, pa ni resetirati IN1 I IN2. Što mi možete predložiti i ponuditi?. Elektroničar sam po struci. Hvala!
U principu na većini tih starijih vozila sa KKL interfejsom i VAG-COM-om se može napraviti većina stvari. Uvijet je da imate kvalitetan kabel i punu verziju VAG-COM-a. Ako ne ide mogu Vam predložiti zamjenski VCDS kabel koji radi sa VCDS-om 20.4. Malo je skuplji od KKL interfejsa no on nema nikakvih ograničenja.
Bošista pokušao spojiti moj Audi 80 b4 1.9 tdi na ovu dijagnostiku i nije htjelo spojit s kompom. On kaže da idem kod električara da mi sve žice po autu pregleda, a sad čitam da neće učitat tdi vozila od 1991 do 1994 godine. Koju dijagnostiku da uzmem za 2+2 pina?
Koju verziju dijagnostike je koristio? Stari VAG-COM sa KKL interfejsom ili novi VCDS sa novijim kabelom. Mislim da bi sa ovom boljom verzijom trebalo raditi. Ako ne radi sa VCDS-om ne znam što bi Vam drugo preporučio jer VCDS je najbolji za VAG vozila. Znate li možda koji je kod tog motora?
Gdje se vidi kod? Mijenjan je motor, ali je stavljen također 1.9 tdi kompatibilan s bosch pumpom i ecu, sve sam provjerio na netu. Ne znam koju je wag dijagnostiku bošista koristi, wag je samo ne znam jel starija ili novija. Ja razmišljam o kupnji, jel mi preporučate ovu skuplju verziju. Imamo audi b4 1.9 tdi 93 g., Audi a4 b6 2002 i bmw 320d 2007 godina.
Za VAG vozila Vam preporučam ovu:
https://kdijagnostika.hr/shop/vag-zamjenski-interfejs-kompatibilan-sa-vcds-om/
Na VAG vozilima će Vam pokriti kompletnu dijagnostiku svih sustava. Moći će te ju koristiti i na BMW-u pošto ima i OBDII mod no na njemu bi mogli odraditi samo neku osnovnu dijagnostiku motora. Za više mogućnosti na BMW-u postoje drugi uređaji kao što je ovaj:
https://kdijagnostika.hr/shop/maxiecu-bmw-auto-dijagnostika/
Pošto kažete da je na tom vozilu mijenjan motor možda bi stvarno trebalo provjeriti i instalaciju jer ako nešto nije dobro spojeno nećete moći odraditi dijagnostiku koji god uređaj nabavili.
Imam vcds Hex- v2 i softver 21.3,problem je da pri pokretanju softvera izbacuje 2 eror i kad se pokrene sistem prilikom odabira kontrolera neće da otvori sledeći prozor gde prikazuje pronaďen kontroler
Javite se našem servisu da vide može li se što napraviti…. https://kdijagnostika.hr/servis/
Da dodam da je bošista očitao neke greške na bosch pumpi i senzorima, ali je rekao da ne može ući u ecu.
Uzeti ću tu dijagnostiku koju ste preporučili, da vas pitam pošto se nisam time još bavio jel moguće da je bosch pumpa na audi b4 1.9 tdi ispravna, a ecu joj radi probleme u radu?
Pošto nisam automehaničar po struci i nemam iskustva sa tim modelom mogu samo nagađati . U svakom slučaju bilo bi dobro spojiti auto na dijagnostiku pa vidjeti što kaže….
Imama AUDI A2 motor je ugradjen od Pola 1.4,16 ventila benzinac sada je poceo prekidati na leru i voznji promijenio sam kablove, bobinu, svijecice i klapnu gasa. Dali pomocu dijagnostike VCDS moze ustanoviti dali je u kvaru kompjuter te dali moze ustanoviti gdje se nalazi stvarni kvar. Hvala na odgovoru.
Da bi Vam odgovorili na ovo pitanje mora Vam prvo biti jasno na koji naćin auto-dijagnostika funkcionira. Dakle auto dijagnostika radi tako da vam omogućava pročitati greške koje je elektronika u vozilu zabilježila tijekom vožnje. Na primjer, ako neki senzor tijekom rada pošalje ECU-u neke podatke koji su van normalnih vrijednosti, ECU će zabilježiti grešku. Auto dijagnostika služi da to grešku koju je ECU zapamtio pročitate te da Vam prikaže njen detaljni opis.
Neke jeftinije dijagnostike će moći prikazati samo neke greške, dok ozbiljniji sistemi kao što je VCDS mogu detaljno pregledati sve elektroničke sustave u vozilu i prikazati sve probleme zabilježene u njima. Uz to sa njom možete pratiti parametre sa svih senzora (razne temperature, tlakove, napone i sl) u realnom vremenu, testirati komponente, raditi reprogramiranja i adaptacije.
Naravno, na kraju se sve svodi na to da je autodijagnostika samo alat koji majstoru pomaže da pronađe kvar i popravi ga. Kao i kod svakog alata njegova vrijednost je najviše u iskustvu i znanju majstora koji ga koristi. Za VAG vozila VCDS je vjerojatno najbolji alat za dijagnostiku koji možete nabaviti i tu ne morate puno razmišljati.