OPĆENITO O AUTOMOBILSKOJ TEHNICI

Kako i zašto testirati kočiono ulje

Većina vozača zna da je redovna izmjena rashladne tekućine i ulja u motoru radnja koju svatko treba obaviti ako održava svoj automobil. No što je sa kočionom tekućinom? Za Vašu informaciju svatko tko godišnje pređe od 15000 do 20000 km,  u tome vremenu pritisne pedalu kočnice i do 75,000 puta. Isto tako više od polovice vozača kao najveći strah po pitanju automobila navodi strah od kvara na kočnicama. Dodamo li tome i obveznu provjeru kvalitete kočione tekućine na tehničkom pregledu, dolazimo do zaključka da je i ovo tema sa kojom se vrijedi pozabaviti.

Testiranje kočione tekućine na tehničkom pregledu

Kočiono ulje – zašto provjeravati i mijenjati

Kao prvo da objasnim zašto se kočiono ulje mora provjeravati i mijenjati. Ako ne promijenite ulje u motoru, taj propust mogao bi Vas skupo stajati no neće Vas stajati života. Nasuprot tome, staro kočiono ulje može Vas dovesti u situaciju da Vam prilikom naglog kočenja simultano otkažu sve kočnice što uistinu nije veseo scenarij posebno ako se dogodi pri velikim brzinama na autocesti ili na nizbrdici.

Kočiono ulje vrlo je higroskopno tj. uvlači vodu u sebe poput spužve. Povećanjem postotka vlage u kočionom ulju smanjuje se njegovo vrelište što je vrlo opasno jer se kočnice puno brže pregrijavaju nego sa novim uljem. Upravo zato kod naglih i dugačkih kočenja dolazi do prijevremenog prijelaza kočione tekućine iz tekućeg u plinovito stanje što će izazvati propadanje papučice kočnice i moguće tragične posljedice.

Isto tako vlaga u kočionoj tekućini uzrokuje koroziju koja može oštetiti komponente sustava, na što su posebno osjetljivi automobili sa ABS kočnicama. Zato kočiono ulje morate redovito pregledavati i kada količina vlage pređe propisane vrijednosti odmah ga zamijeniti.

Koćiona tekućina (UK ulje) vremenom povlaći vlagu i gubi svojstva

Kako provjeriti kočiono ulje

Ako ste vlasnik auto-servisa, provjerom kočionog ulja omogućiti ćete svojim mušterijama puno sigurniju vožnju i riješiti ih problema oko prolaska na tehničkom pregledu prilikom registracije vozila. Vjerojatno i sami znate kako je neugodna situacija kada Vam čovjek  dođe na servis prije registracije, pa mu nakon servisa auto odbiju prilikom pregleda u stanici za tehnički pregled. Osim toga na Vama je i odgovornost da vlasnika vozila savjetujete i predložite mu provjeru i eventualnu zamjenu ulja, ako je to potrebno, jer malo je laika dobro upućeno u ovu problematiku. Na kraju krajeva ova Vam dodatna usluga pruža i dodatnu priliku za zaradu.

Tester UK ulja za kočnice

Mjerenje kvalitete kočione tekućine mjeri se metodom mjerenja točke vrelišta ili metodom utvrđivanja postotka vlage u njoj. Ako se mjeri postotak vlage rezultati od 0 do 3% smatraju se dobrim i ulje zadovoljava specifikacije, tj. izmjena još nije potrebna. Ako je vlaga veća od 3% kočionu tekućinu treba zamijeniti. Svaki rezultat veći od 4% treba smatrati zabrinjavajućim i odmah ispustiti staro ulje iz kočnica.
Samo mjerenje se vrši testerom kočione tekućine. K Dijagnostika u svojoj ponudi ima pouzdane i jeftine testere kočione tekućine proizvođača ADD TOOLS, ali mjerenje se vrši više-manje isto čak i ako koristite drugi sličan tester.

Testiranje UK ulja za kočnice ADD7702 testerom

Prvo odvrnete čep na posudi za kočionu tekućinu i ako je potrebno izvadite sito. Tester upalite pritiskom na taster. Pali se prva zelena LED dioda koja je indikator ispravnosti baterije. Zatim uronite vrh testera u posudu sa tekućinom tako da prekrije elektrode. Ovisno o postotku vlage u ulju pale se diode sa oznakama 1%, 2%, 3% ili 4%.

Tester kočione tekućine EDIAG BF200

Nema na zalihi

40.00  uključen PDV
PROIZVOĐAČ

OEM TESTERI

Tester kočione tekućine sa LED prikazom

Na raspolaganju

12.50  uključen PDV
PROIZVOĐAČ

OEM TESTERI

5 komentara na “Kako i zašto testirati kočiono ulje

  1. MMS Car napisao:

    Trziste je preplavljeno razlicitim proizvodjacima ulja za kocnice koliko je to ulje kvalitetno?

    1. Kao i svaki slični proizvod ulje za kočnice trebalo bi zadovoljavati specifikacije navedene na pakiranju. Dali je to baš kod svakog proizvoda tako možemo samo nagađati.

  2. kanjiza napisao:

    Ne znam za servis koji radi ovakvo testiranje, a ljudi su poptuno neinformisani i nezainteresovani da sami traze. Izgleda jednostavno mozda treba drzava zakonski da obaveze sve sudionike da jednom godisnje izvrse testiranje kocione tecnosti.

    1. Pa u stvari Vam jednom godišnje na tehničkom pregledu provjeravaju kočionu tekućinu. Nisam siguran utiče li rezultat ovoga testiranja na prolaz i kolike su granice, ali na listu koji dobijete nakon pregleda trebali bi stajati i podaci o točki vrelišta.

  3. Goran Grgurić napisao:

    Poštovani, nakon servisa kočnica vozio sam s propadajućom pedalom kočnice više od 40 km, računajuči da treba neko vrijeme da pločice “sjednu”, kako bi rekli mehaničari. Idući dan mi na tehničkom pregledu izmjerili vrelište kočione tekućine s vrijednosti 169 stupnjeva! U servisu su rekli da su izmijenili sve što je bilo potrebno, al ja u to baš i ne vjerujem, posebice nakon svih ovih situacija. A tražio sam da se izmijeni kočiona tekućina!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)